reklama

Drobná záhrada v kufri v nostalgickej nálade…

Prečo práve záhrada v kufri? Lebo staré kufre už aj tak nepoužívame. Vytvoriť si v nich mini záhradu je dobrý nápad, keďže sú veľmi dlhotrvajúce.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Na tento účel niky nepoužívam kufre s textilnými časťami, lebo ich čistenie je problematickejšie. Po kontakte s pôdou alebo vlhkosťou bude veľmi škaredý… Tento kufor som dostala dávnejšie, ale bol veľmi odretý a myslela som si, že už je nepoužívateľný. Keď som videla antikovú pastu od Pentart, hneď mi napadol že by som ju mohla vyskúšať na tomto kufri.

Obrázok blogu

Zdroj obrázku: zahradavil.eu

Taký bol východiskový stav:

Obrázok blogu

Najprv som otrela kufor 2x s hnedou akrylovou farbou, potom metalové časti so zlatou antikovou pastou. Po skončení s vonkajšou časťou som si vytvorila aj vnútornú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Najprv prečistila som a vytvorila som bázu na príklope. Nalepila som na neho krásny ryžový papier s motívom hortenzie. Viac menej som urovnala okraje a na dolnú časť som dala pastu umelého machu...

Dolnú časť som dobre podšila s fóliou. Fóliu som pre istotu (aby sa nemohla pohnúť) aj nalepila.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Kufor je hotový! Vlastne iba takmer. Keďže horná časť sa neotvorila v takom uhle, ako som si to predstavovala ja, vytvorila som aj dve “džriaky“. Držiaky sú vlastne 2 pripináčiky, ktorých drží jeden starý náhrdelník a tým pádom kufor sa neotvorí. Náhrdelník bol už pobelaný a pripináčiky boli biele, ale antiková pasta mi opäť pomohla :-)

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Do dolnej časti kufra som vysypala pár centimetrovú vrstvu drobných kamienkov, na nich fóliu s drobnými dierkami, aby prepustil vodu ale vrstvu substrátu už nie. Nasadila som kvety:

  • Schefflera arboricola 'Janine'- Šeflera stromovitá ‘Janine’,

  • Hypoestes phyllostachya - hypoestes listokoloskový,

  • brečtan popínavý, a

  • Soleirolia soleirolii - Detské slzy.

Premerala som dĺžku chodníka, vystrihla som jej formu z igelitky a nalepila som naň drobné kamienky s lepidlom na mozaiku a kameni. Do medzier som dala sušeného machu (zafixovala som s lepidlom). Na koniec cestičky som nalepila dvere vyrobené zo živice.

Obrázok blogu

Pôvodný plán bol, že na hornú časť kufra dám pár okien, ale chcela som aby kompozícia bola ešte zelenejšia a preto nasadila som aj tam jedného stromu. Nalepila som pohon nášho orgovánu - na končeky som nalepila mach, aby boli ešte zelenejšie. Na substrát som dala sušeného machu. Tento mach sa veľmi podobá na trávu (v skutočnej záhrade), a tak vytvára dojem ozajstnej záhrady.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Samozrejme nemohli chýbať ani čarovné doplnky… Rozhodovala som sa tak, že vedľa cestičky dám plot, ktorý bude vyformovaný presne ako cestička a ktorý bude mať dlhé “ihly, ” aby bol zafixovaný v záhrade aby sa nepohla pri závlahe postrekom. Ale umiestnila som aj jednu vílu s motýľom a jednu spiacu vílu tiež. Tie nemajú ihly na zafixovanie, a preto som nalepila 1-1 skrutku so sekundovým lepidlom na ich zápästie, a zapichla som ich do záhrady - tak sa nepohnú/nevypadávajú.

Bernadett Menczel-Bacsó

Bernadett Menczel-Bacsó

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som záhradná inžinierka, milujem záhrady a záhradníčenie. Mám dve malé deti, s ktorými rada vymýšľam nové minizáhradky. Máme aj svoju vlastnú záhradu víl. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu