reklama

Dekorácia z ozdobnej tekvice

Keď jeseň, tak ozdobná tekvica! Majú nádhernú farbu a teraz majú aj sezónu. Môj druhý favorit je sukulent, a preto v tejto dekorácií som kombinovala tieto dve elementy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Keď jeseň, tak ozdobná tekvica! Majú nádhernú farbu a teraz majú aj sezónu. Môj druhý favorit je sukulent, a preto v tejto dekorácií som kombinovala tieto dve elementy. Najlepšie je to, že nemusela som sa trápit s vyrezávaním tekvice, vďaka čomu dekorácia bude trvanlivá.

Obrázok blogu

Zdroj obrázku: zahradavil.eu

Nápad nie je môj, videla som už na mnohých miestach. Veľmi sa mi zapáčilo a preto teraz som to vyskúšala aj ja.

Potrebujeme k tomu:

  • niekoľko plochých ozdobných tekvíc

  • Sphagnum moss (ďalej iba mach)

  • priesady sukulentov

  • lepiaca pištoľ

  • iné doplnky - tu Víla Ruženka, lišajník - opcionálny

V normálnom prípade by som nemala odvahu vyskúšať si túto kombináciu (lepiaca pištoľ - sukulent), ale videla som v pár videách od Garden Answer, že sukulenty to prežijú, a nemajú od toho žiadny problém. Nižšie nájdeš video, v ktorom už odstránia trojmesačnú dekoráciu s nalepenými sukulentmi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mach som namočila do vody, a po vytláčním som nalepila na vrch ozdobnej tekvice. Tento mach drží vodu na krátky čas. Pokiaľ dekorácia je aktuálna (1-2 mesiace), rastliny budú zaneprázdnená so zakorenením. Priesady som zatlačila veľmi opatrne (keď lepidlo už trochu vychladol). Dôležité je, aby priesady (odrezané pohony z rastlín) neboli hneď odrezané, ale aby sme počkali 1-2 dni aby stopa odrezania dostala čas na jazvenie. Inak - s dotykom k machu - rastlina bude zničená. Na okraj som nalepila aj trochu lišajníku. 

Priesady som nalepila iba na jednu stranu tekvice, na druhej strane dostala miesto jedna víla - sedí na machu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zdroj obrázku: zahradavil.eu

O ošetrení iba toľko, že sukulety majú radi svetlo, a vodu potrebujú každý týžden (stačí striekať so striekačkou medzi rastlinami). Sukulenty ktoré používam ja (hlavne Echveriak) neznášajú mráz, preto ich nenechám na terase keď teploty sú už pod nulou.

Druhá verzia je, že vysekáme vrchnú časť tekvice, a nasadíme do neho. V jednom roku som nasadila skalnicu, a podľa mňa to bola veľmi pekná, ale táto verzia je oveľa jednoduchšia.

Obrázok blogu

Zdroj obrázku: zahradavil.eu

A nakoniec ešte pár krásnych obrázkov tekvíc (veľa iných nápadov na jesennú dekoráciu nájdeš aj na mojej Pinterest tabuľe, klikni sem, ak ich chceš vidieť):

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Zdroj obrázku: bhg.com

Obrázok blogu

Zdroj obrázku:pinterest.com

Ak si o minizáhrade a záhrade víl chceš prečítať aj ďalšie informácie, tak stiahni si zadarmo e-book s názvom „Čarovný svet záhrady víl“.Stiahnuť si môžeš tu.

Bernadett Menczel-Bacsó

Bernadett Menczel-Bacsó

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som záhradná inžinierka, milujem záhrady a záhradníčenie. Mám dve malé deti, s ktorými rada vymýšľam nové minizáhradky. Máme aj svoju vlastnú záhradu víl. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu