reklama

Záhrady víl z paliet

Nedávno som sa dostala k zopár vyhodeným paletám. Hned som v nich vydela možnosť... Budú z nich záhrady víl! V prvej je už zasadený.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nedávno som sa dostala k zopár vyhodeným paletám. Hned som v nich vydela možnosť...Budú z nich záhrady víl! V prvej je už zasadený.

​   ​
​ ​ 

Na zadnej strane palety diery sú zabednené, aby udržala zeminu, ale nechcela som aby pri zalievaní sa vymila, tak som medzi paletou a doskou upevnila aj hustú sieťku. Dostala aj zopár vrstiev glazúry, aby drevo bolo chránené od premenlivého počasia. Z vnútra je pretreté ľanovým olejom, aby korene rastliniek sa nedotýkali s farbou ale s prírodným materiálom.

Paletu som naplnila zeminou, potom som vysadila rastliny a umiestnila okúzlujúce doplnky. Tu môžeš vidieť jednotlivé vrstvy po jednom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Záhrady víl z paliet
Záhrady víl z paliet (zdroj: Menczel-Bacsó Bernadett)

Do horného radu som dala čarovný domček s lupienkamy na streche. Vedľa sa nachádza Juniperus communis 'Compressa' a trpasličie klinčeky, ktorý celé leto kvitnú. Víla si vie oddychnúť na dvojmiestnej lavičke, alebo v tieni škriatka. Samozrejme môže sa aj posunúť na druhé poschodie. :-)

Obrázok blogu

Tu sa nachádza prekrásny drobnokvetinkový japonský myrtus, dva klinčeky a plazivý tymian (Thymus preacox), vedľa ktorej sa akurát pase malý baranček. Víla makového kvetu sa vybrala k povrazovému rebríku.

Obrázok blogu

Na spodok som umiestnila trošku sukulentov (Aeonium haworthii a rozchodník - Sempervivum arachnoideum), ale miesto som našla aj pre jedni dvere, ktoré vedú do domu víl rovnako ako vyschnutý potok s mostíkom a jednu malú vílu nevädzového kvetu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak nenajdeš veľký kvetináč, dobre sa popozeraj, možno najdeš v okolí taký predmet, ktorý už nik nepotrebuje. Táto paleta je dosť úzka, zmestila sa na parkovisku, samozrejme dobre pripevnenú o stenu.

Ak by ste radi čítali viac o minizáhradách, stiahnite si e-book zadarmo s názvom "Zázračný svet záhradov víl ". Tu si môžeš stiahnúť.

Bernadett Menczel-Bacsó

Bernadett Menczel-Bacsó

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som záhradná inžinierka, milujem záhrady a záhradníčenie. Mám dve malé deti, s ktorými rada vymýšľam nové minizáhradky. Máme aj svoju vlastnú záhradu víl. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu